Vandaag 10 december 2014 de vijfde dag. - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu Vandaag 10 december 2014 de vijfde dag. - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu

Vandaag 10 december 2014 de vijfde dag.

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Carla

11 December 2014 | Nieuw Zeeland, Timaru

Vandaag 10 december 2014 de vijfde dag van onze vakantie.

We zijn vanmorgen even boodschappen wezen doen en daarna in de regen gestart, maar onderweg werd het droog.
De reis gaat van Timaru naar Dunedin, de (universiteitsstad) stad met de steilste straat van de wereld "Baldwin street" gewoon in de stad 35% naar boven en naar beneden!
Met de camper straatje keren onder een hoek van 12%.(zie foto's) en afdalen wel de automaat uit schakelen en met de hand schakelen tot in z’n eerste versnelling om de snelheid er uit te halen tijdens het dalen, wel ff zweten af en toe.
Want je bent net boven op volle toeren en je draait de auto de hoek om en je moet al weer 14 % naar beneden, dus hup laat maar lopen en op de motor naar beneden.

Net vóór Dunedin zijn we naar de Moeraki Boulders wezen kijken, dat zijn ronde stenen ballen van wel twee meter doorsnede, waarvan niemand weet waar ze vandaan komen, ze zijn wel eeuwen oud en sommige zijn helemaal open gebarsten, heel bijzonder!(zie foto)

Daarna de camping opgezocht en de camper neer gezet,(foto) even een paar kleine boodschappen wezen doen en daarna naar het centrum van Dunedin gelopen, wat een hel is dat zeg….
Ook dan loop je dus die 14 % omhoog en dan denk je dat je er bent en dan moet je ook weer naar beneden lopen om in het centrum te komen,
ik had gewoon pijn in mijn kuiten van dat stuk lopen ( 40 minuten).
De stad viel een beetje tegen, ze hadden gezegd dat de winkels tot 21:00 uur open zouden zijn maar die waren dus dicht, even wat mooie kerken geschoten en daarna lekker gaan eten.
Wat wel leuk was dat het “ graduating day” was, alle afgestudeerde kregen vandaag hun “Bull” en zij liepen allemaal in hun studenten smoking met het wel bekende vierkante hoedje op!
Na het eten zonder koffie weg gegaan, want we hadden Starbucks gezien en daar hebben ze echte koffie, want in Nieuw Zeeland drinken ze alleen maar oplos koffie ( je gaat de automaten koffie op je werk zelfs waarderen ;-) ), maar helaas die was ook dicht Grr…
Toen lekker de taxi gepakt en naar de camping laten brengen ;-)