Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Carla en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Carla

11 December 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vandaag hebben we een wildlife excursie gedaan vanuit onze camping naar Dunedin Taiaroa Head.
Vanmorgen zijn we vroeg opgehaald door onze chauffeur. Hij bleek onze privé chauffeur van de dag te zijn. Allereerst bracht hij ons naar Larnach Castle. Tijdens de rit daar naartoe vertelde hij het familie verhaal van Larnach. Hij kon geweldig vertellen en daardoor kwam het kasteel voor ons een beetje tot leven. Een kasteel heeft zoveel meer betekenis als je iets van de achtergrond hoort, zo vertelde hij over alle kinderen de verhoudingen binnen de familie en over het bouwen van het kasteel. Daar aangekomen kregen we een privé rondleiding. Tijdens de rondleiding vertelde onze gids (de chauffeur) hoe William Larnach aan zijn bouwmaterialen kwam.
Na deze rondleiding lekker echte koffie gedronken met gebak. (het merendeel van de New Zealanders drinken oploskoffie, wij zijn echt verwent met onze koffie hoor) .
Gelijk na de koffie zijn we richting de Geeloog Pinguïns gereden. Ook hier kregen we gids mee die ons veel vertelde over deze pinguïns. Over de hele wereld zijn nog maar een paar duizend van deze pinguïns. Deze middelgrote pinguïn met helder gele ogen komt vooral rond Nieuw-Zeeland voor. Hij broedt niet in kolonies, zoals andere pinguïns, maar als geïsoleerde paren in struikgewas of bos langs de kust. De paarband is hecht.
Geeloogpinguïns jagen overdag op vis en pijlinktvis. Ze overnachten op een vaste plek op een zandstrand. De geeloogpinguïn is een van de zeldzaamste pinguïnsoorten.
We hebben er een tijd bij een volwassen pinguïn met zijn twee jongen gekeken. Erg leuk om te zien.
Daarna zijn we met de boot rond het eiland gevaren om Albatrossen te spotten. We hadden geluk, door de harde wind waren ze actief. Het varen was een belevenis op zich. Hoge golven en veel deining. Je moest je af en toe heel goed vast houden anders vloog je over boord. Gelukkig kregen we winddichte jacks anders was het niet te doen. Voor het spotten van de Albatrossen was het koude weer een geluk voor ons. Voor de rest niet hoor. We hopen dat het weer snel beter wordt, maar tot nu toe is het nog niet veel soeps. Koud en somber. Gelukkig niet heel veel regen.
Nou dit was het voor vandaag, een leuke en soms spannende dag.
Liefs Paul en Carla

• 11 December 2014 - 10:25

Jos:

Hallo Carla & Paul,

Wat een leuke verslagen en mooie foto's, alleen vraag ik me af het is toch zomer daar?
    Hoe bevalt het om met een camper rond te trekken, nog veel plezier
    Jos

• 11 December 2014 - 19:18

Renie:

Leuk hoor jongens, wat een belevenissen allemaal. Net of we er bij zijn! Xx

• 11 December 2014 - 19:27

Renie:

Ik lees het in de verkeerde volgorde maar dat maakt niet uit

• 11 December 2014 - 21:56

Wilma:

ha nou hier storm je van het dakterras af dus wat het weer betreft hoeven we niet jaloers te zijn! wat gaaf he die pinquins. het zijn grappige beesten. jullie beleven al heel wat in die eerste dagen. waar zweette je het meest van Paul? van het rijden of het lopen???
    heel veel plezier en zwoegen gewoon door, hi hi'
    liefs wilma

• 12 December 2014 - 08:29

Paul En Carla Schouman:

Leuk om jullie reacties te lezen. Het is inderdaad zomer hier. maar daar merken we nog niet veel van!