Doubtful Sound - Reisverslag uit Doubtful Island, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu Doubtful Sound - Reisverslag uit Doubtful Island, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Carla

13 December 2014 | Nieuw Zeeland, Doubtful Island

Cruise naar Doubtful Sound ( Een fjord van 440 meter diepte in verbinding met de open zee)
Vandaag zijn we met de bus naar de haven gebracht waar een catamaranboot op ons lag te wachten om ons over Lake Manapouri te varen (40 km/h), een geweldige ervaring en zeker met dit prachtige weer! Het was een strak blauwe hemel met volle zon, wel wat wind…
Dus beslist geen straf om op het voordek te zitten. Daar aangekomen, hebben we met een luxe touringcar een trip gemaakt over de “Wilmot pas”, 671 meter boven het zee niveau. Natuurlijk een leuk punt voor Carla vanwege haar achternaam.
Deze weg is speciaal aangelegd voor de bouw van de elektriciteit (waterkracht) centrale. De weg is aangelegd op een rots bodem, dus keihard. De chauffeur vertelde dat er maar heel weinig onderhoud aan deze weg nodig is omdat de ondergrond zo ontzettend hard is.
Aan het eind van de busrit stappen we over op de cruiseboot waarmee we een tocht gemaakt hebben over Doubtful Sound naar de Tasmanzee om daar dolfijnen, albatrossen, pinguïns en zeehonden te spotten.
Helaas door het mooie weer hebben we alleen de zeehonden en een albatros gezien, de rest was op vakantie, maar het was wel gaaf om over deze zee te varen.
De cruise was geweldig! We zijn door een natuurgebied gevaren waar geen mensen komen en/of wonen. We hebben de rust van de natuur kunnen ervaren toen de kapitein de motoren stil legde en vroeg om iedereen gedurende een paar minuten stil te zijn.
Dan hoor je pas de natuur, de vogels, het stromende water van de watervallen en het ruizen van de planten en bomen, geweldig!
Het was een geweldige ervaring met prachtig weer. Je voelt jezelf nietig tussen zulke geweldige meren en hoge bergen.
Natuurlijk veel foto’s en filmpjes gemaakt, kortom een geweldige dag!
Terug op de camping gezellig zitten borrelen met de buren. Zij gaan morgen deze tocht maken.

That’s all folks for today!!
Groetjes Paul en Carla

• 13 December 2014 - 12:31

Jos:

Leuk om het te lezen, allemaal zeer herkenbaar.
    Geniet van alles en van het mooie weer, hier houden we alles goed vast vanwege de harde wind.
    jos

• 13 December 2014 - 16:43

Renie:

Het klinkt allemaal geweldig. Misschien dat ik ook wel op de boot zou stappen