reisdag van Queenstown naar Franz Josef Glacier. - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu reisdag van Queenstown naar Franz Josef Glacier. - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu

reisdag van Queenstown naar Franz Josef Glacier.

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Carla

17 December 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Vandaag 17-12-2014 reisdag van Queens Town naar Franz Josef Glacier.

Zoals de titel al zegt, we hebben vandaag een reisdag gehad.
Van het zonnige Queens Town naar de sneeuw in Franz Jozef Glacier.
Nou, weinig sneeuw hoor, ja op de berg toppen maar daar moet je dan met een helikopter naar toe voor een slordige 600,00$.
Vandaag onderweg nog wel naar de "Bleu Pools" geweest dat zijn een soort kalk rotsen waar bijna blauw water doorheen stroomt, kraakhelder dus wel een mooi gezicht! (foto) Verder door de bergen gereden, berg op berg af wel tussen twee meren wat dus wel de nodige vergezichten opleverde. Ook nog watervallen tegen gekomen en natuurlijk wezen kijken en foto's van genomen, het blijft boeien die natuur.
Maar ik moest me bezig houden met sturen, dus maar af en toe gestopt om er van te genieten. Het was een lange dag rijden, zeker omdat het niet erg snel gaat met al die bochtige wegen en dan ook nog "one way bridge" waar je dus moet kijken of er van de andere kant niets aan komt en dan kan je rijden! Met ook de nodige weg werkzaamheden, wel goed werk van de mannen maar een hoop grit dat ze er op gooien, ik kwam er maar net doorheen met de camper ;-)
Afijn, na het nodige bochten werk kwam dan toch Franz Jozef Glacier om de hoek kijken, een super de luxe camper plaats met ook nog een motel.
De toiletten en douche ruimte van zeer hoog kaliber, zo ook de keuken en lounge ruimte, waar we dus maar gebruik van hebben gemaakt!
We hebben met z'n tweeën lekker staan koken en in de diner room ons diner verorbert, natuurlijk met een heerlijk rood New Zeelands wijntje, ehh... we hadden al een fles witte op... dus de nodige hilariteit tijdens het koken.
Heerlijk die luxe om je heen en ook nog twee echte computers met alles er op en er aan, ik kon me geluk niet op (geintje)
Maar een gezellige boel, natuurlijk ook chinezen in de keuken die aan het koken waren, van die chinezen krijg je wel wat die zijn echt overall aanwezig en een beetje te brutaal en te luidruchtig, maar ach, ze zijn ook op vakantie en soms kan je wel met ze lachen.
We waren bij een uitkijkpunt en daar stonden zoals altijd met een stel chinezen te genieten van het uitzicht, zij waren ver in het water aan het kijken wat voor een beest daar nou zwom???
Ik natuurlijk ook geïnteresseerd, telelens er op en kijken wat het werkelijk was.... een rotsblok in de branding, maar ik moet toegeven het leek net het monster van Lochness......
Maar we hebben het wel naar ons zin hier, ook al is het vanavond aan het spetteren gegaan, maar ach we gaan toch lekker slapen met het ritme van de regen....

• 17 December 2014 - 11:45

Jos:

zo te lezen hebben jullie het behoorlijk naar de zin, en al aardig op weg naar Fred.
    Jos

• 17 December 2014 - 13:57

Klaziena:

Wat een mooie verhalen,en wat fijn te lezen dat jullie zo genieten. Ik geniet er ook weer van,krijg er flashbacks van. Dikke knuffel xxxxx

• 17 December 2014 - 19:15

Wilma:

hoi. ik dacht dat jullie net als vin op de gletsjer zouden gaan. weet ook niet of het dezelfde is hoor. hij is nu aan het snowboarden dus kan het hem ook niet vragen.
    wat een keuken zeg! dan kan je nog eens uitschieten onder invloed van de wijn, ha ha!
    op naar het volgende avontuur, liefs Wilma

• 18 December 2014 - 06:25

Wilma En Ruud:

Hoi Carla en Paul,
    Leuk te horen dat jullie ook zo genieten van Nz. Gelukkig vonden jullie Queenstown wel leuk. We nemen de schuld voor het slechte imago dat wij aan Queenstown gaven, volledig op onze schouders, haha. En we hebben nu weer een reden om er terug te gaan, want de kabelbaan hebben we niet gehad. We zitten inmiddels in onze laatste week, helaas.
    Geniet er nog lekker van en wie weet tot in NL.
    Groetjes,
    Wilma en Ruud