Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu

Franz Josef Glacier

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Paul en Carla

18 December 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Pak je huis op en ga aan de wandel, dat is precies wat we vandaag gedaan hebben. Vanmorgen eerst even een was gedraaid en gedroogd (ja, dat moet ook gebeuren op vakantie). Daarna zijn we met ons huisje (de camper) naar een plek gereden, vanwaar allerlei wandelroutes beginnen. We zijn naar de voet van de Franz Jozef Gletsjer gelopen. Het weer was niet echt geweldig (zwaar bewolkt en miezer regen), maar de temperatuur is goed.. Desalniettemin een geweldige wandeling. Toen we aan de voet van de gletsjer aankwamen hebben we zelfs de zon nog even gezien. Weer zoveel mooie natuur gezien. Een aantal watervallen en nog een enorm stuk ijs. Het was een wandeling van
1½ uur, maar wij hebben er veel langer over gedaan. Er was zoveel te zien en te bewonderen dat we soms meer stilstonden dan wandelden. We hopen dat de foto’s weergeven wat we gezien hebben.
Na de mooie wandeling zijn we nog even in het dorpje geweest. Het dorpje bestaat uit 4 winkels, waarvan één een supermarktje is, een aantal boekingskantoren voor een helivlucht, paraglyden en kayakken, hotels, restaurants en een kerk. En we hebben er heerlijk gegeten.
Als het weer morgen beter is gaan we een helikoptervlucht maken. Dus duimen maar.
Terwijl ik dit schrijf word ik lek geprikt, ondanks de ‘Deet’.
Liefs Paul en Carla

• 18 December 2014 - 09:15

Fred Widemann:

Paul en Carla,

De verslagen gevonden en net doorgelezen, alle foto's bekeken.
    Wat is het allemaal mooi en leuk.
    Lekker genieten en doen waar je zin in hebt, wat wil je nog meer.
    Nog heel veel plezier en blijf genieten.

Grtz.
    Fred en Han

• 18 December 2014 - 14:09

RuudV:

Carla & Paul, ik zie en lees dat jullie het erg naar je zin heb. Wij hebben voorlopig nat weer. De foto die er nu opstaan zijn geweldig. Wij wensen jullie vanuit Nederland prettige kerstdagen en een spetterende jaarwisseling. Ruud&Jeanet