Kaikoura. 20 december 2014 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu Kaikoura. 20 december 2014 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Paul en Carla Schouman - WaarBenJij.nu

Kaikoura. 20 december 2014

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Carla

20 December 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Kaikoura. 20 december 2014

Vanmorgen zijn we erg vroeg vertrokken uit Hokitika in de stromende regen. We konden af en toe geen hand voor ogen zien. Niet echt fijn om in te rijden. Gelukkig klaarden het snel op en later op de dag werd het weer steeds beter. De temperatuur liep netjes mee van 12 graden naar 28,5 graden.
We hebben een mooie rit gereden. Door het Victoria Forest Park, Lake Summer park, en het Hanmer Forest Park, weer heel wat klim en daal werk gehad met de camper, maar goed te doen!
Ook vandaag hebben we onze ogen weer uitgekeken. Wat een mooie natuur heeft New Zeeland.
Elke keer als we weer over een berg kwamen was er weer een ander mooi uitzicht, natuurlijk diverse malen er uit geweest om even te kijken en wat foto’s te maken.
Eenmaal op de camping aangekomen de camper neer gezet en even naar het strand gelopen om een trip te boeken. We willen graag de walvissen op zee gaan spotten en dat gaat alleen maar met een boot! Dus zo gezegd zo gedaan. Daarna nog lekker het strand op gegaan, nou strand?? een giga keiendek tot aan de zee…
Ik wilde graag de zee in met mijn voeten, omdat de muggen mijn voeten zo lekker vonden leek mij dat een heerlijke verkoeling, even geen jeuk…
Maar de branding was erg steil dus ik moest het laag zoeken om in zee te komen, en als je het reis verslag van gisteren gelezen hebt, kan je begrijpen dat er een met de camera op scherp mij in de gaten hield!
Nou die heeft haar gram gehaald, een hoge golf en tot aan m’n kruis nat! Maar gelukkig was het nog 26 graden dus niet zo erg. Daarna lekker wezen eten en weer terug naar de camping.
En het bijna onmogelijke is vandaag gebeurt, loop ik op de camping wordt er ineens Carla geroepen! Staat daar Emma, een oud collegaatje van Carla van het architectenbureau VRP voor ons neus, dus daar hebben we, samen met haar vriend de rest van de avond mee door gebracht, erg leuk.
Op naar morgen!!

Groetjes Paul & Carla.

• 20 December 2014 - 13:01

Yvonne:

hi there, hoe is het mogelijk
    zit je aan de andere kant van de wereld kom je een bekende tegen
    genieten enorm van jullie reisverslagen
    groetjes

• 20 December 2014 - 17:20

Wilma:

ha ha ongelooflijk dat je een bekende tegenkomt als je zover weg bent! je hebt al snel je revanche gekregen carla. fijn dat het weer opknapt en dus maar genieten van jullie vakantie.
    liefs Wilma

• 20 December 2014 - 18:38

Belinda:

Hoi,
    Geniet en geef je ogen de kost , in het toch zo aangename NZ, wij hebben er in 2011 , 1 maand rondgereisd met de camper, ongelooflijk !!!We hebben veel excursussen gedaan , wel prijzig , maar de moeite waard !!
    groetjes,
    belinda

• 20 December 2014 - 22:15

Ruud En Wilma:

De route die jullie gisteren hebben gemaakt hebben wij ook gereden en was inderdaad heel mooi. Leuk om jullie te volgen en te lezen wat jullie beleven. Hopelijk krijgen jullie vandaag de walvissen te zien, en is de zee niet al te onrustig. Wij zijn bezig aan onze laatste dagen, morgen moeten we de camper inleveren. Geniet er van, en zoals het er naar uitziet hebben jullie de komende dagen heeeel mooi weer,
    groetjes Ruud en Wilma